Työntekijät ja hyvinvointi
Työhyvinvointi-indeksi ja eNPS
Työhyvinvointikyselyidemme tulokset heijastavat vahvaa ja terveellistä työympäristöä. Työhyvinvointi-indeksi on keskiarvo, joka lasketaan seuraavista osa-alueista:
- Minä ja työni
- Toimiva työyhteisö ja työilmapiiri
- Työkyky ja johtaminen.
Myös eNPS-lukumme (Employee Net Promoter Score) on hyvin korkea osoittaen, että työntekijämme kokevat vahvaa sitoutumista ja ylpeyttä yrityksestämme ja visiostamme. Positiivinen NPS on hyvä tulos, ja kaikki yli 50 on erinomaista.
| Vuosi | Työhyvinvointi-indeksi (kork. 4) | eNPS (Employee Net Promoter Score) |
|---|---|---|
| 2025 | 3,7 | +95 |
| 2024 |
3,6 |
+90 |
| 2023 | 3,7 | +91 |
| 2022 | 3,7 | +87 |
| 2021 | 3,6 | +95 |
Digitaalinen osallisuus ja asiakastyytyväisyys
Pyrimme vahvistamaan digitaalista osallisuutta rakentamalla ja ylläpitämällä valokuituverkkoa, joka mahdollistaa alueen digitaalisen kehityksen. Tavoitteenamme on, ettei kukaan jää digitaalisen murroksen ulkopuolelle.
Työmme asiakkaiden tukemisessa ja avustaminen digitaalisten palveluiden käytössä on ratkaisevaa elämänlaadun parantamiseksi alueellamme.
Asiakastyytyväisyys on selkeä osoitus onnistuneesta työstä. Finnet-liiton (2023) tekemän tutkimuksen mukaan 97 % asiakkaistamme on tyytyväisiä palveluumme. Asiakkaamme arvostavat erityisesti paikallista läsnäoloa ja henkilökohtaista palvelua. 82 % kokee, että meihin on helppo ottaa yhteyttä, ja 80 % pitää meitä luotettavana ja palveluhenkisenä yhteistyökumppanina.
Paikallinen läsnäolo ja yhteiskunnallinen sitoutuminen
Uskomme paikallisen toimijan voimaan. Lähes puolet asiakkaistamme kokee, että paikallinen läsnäolomme tuo lisäarvoa, mikä tarkoittaa, että ymmärrämme ja ratkaisemme paikallisia tarpeita paremmin kuin kukaan muu.
Yhteiskunnallinen sitoutumisemme ulottuu myös ekologisiin toimiin, kuten biodiversiteettiprojektiimme Koivuniemen aurinkopuistossa. Yhdistämällä ympäristövastuun ja paikallisen hyödyn vahvistamme sekä alueen ekologista että sosiaalista kestävyyttä
Paikallisen talouden ja yrittäjyyden tukeminen
Karjaan Puhelin priorisoi yhteistyötä paikallisten yrittäjien kanssa verkonrakennustöissä ja valokuidun asennuksissa koteihin ja muille asiakkaille. Käyttämällä paikallisia resursseja emme ainoastaan edistä alueen digitaalista murrosta, vaan vahvistamme myös paikallistaloutta ja luomme työpaikkoja.
Uskomme, että pitkäjänteinen kestävyys ja yhteiskuntavastuu kulkevat käsi kädessä paikallisten yritysten ja yrittäjien tukemisen kanssa, sillä he ovat olennainen osa toimintaamme.
Vas. projektipäällikkö Robin Lindqvist ja tj. Nicklas Martin N3M Power Oy:lta sekä Karjaan Puhelimen tekninen päällikkö Johan Nygård ja Wilhelm Geust, joka vastaa verkonsuunnittelusta.
Sitoutuminen yhteisöön ja koulutukseen
Karjaan Puhelin on ylpeä voidessaan tukea paikallista yhteisöä kulttuurin ja urheilun sponsoroinnin kautta sekä tukemalla tekniikan alan opiskelijoita. Uskomme, että investoimalla sekä paikalliseen kulttuuriin että tulevaisuuden teknisiin osaajiin luomme kestävää kehitystä.
Tukemalla paikallisia urheilujoukkueita ja kulttuuritapahtumia edistämme aktiivista elämäntapaa, kun taas sitoutumisemme nuorten teknisten kykyjen tukemiseen antaa heille mahdollisuuden jatkokouluttautua ja osallistua digitaaliseen murrokseen.
Sponsorointi Teknologiastipendi
Kestävyys ja pitkäaikaiset arvot
Valokuituinfrastruktuurimme tarjoaa pitkäaikaisia ratkaisuja, joiden käyttöikä on yli 50 vuotta ja hiilijalanjälki erittäin pieni. Valitsemalla Karjaan Puhelimen asiakkaamme eivät saa ainoastaan nopeaa ja vakaata internet-yhteyttä – he myös edistävät kestävämpää tulevaisuutta.
Valokuitutekniikka on sekä ympäristöystävällinen että kustannustehokas pitkällä aikavälillä, mikä tekee siitä vastuullisen valinnan sekä nykyisiin että tuleviin tietoliikenteen tarpeisiin.




