Blogi
- Blogi
Joulutervehdys
Karjaan Puhelimella joulunaika on pysähtymisen, kiitollisuuden ja takaisin antamisen aikaa. Samalla kun yhdistämme perheitä ja yhteisöjä nopeiden ja vakaiden kuituyhteyksien avulla, olemme sitoutuneet edistämään innovaatioita, kestävyyttä ja yhteistyötä – arvoja, jotka ohjaavat kaikkea toimintaamme.
- Blogi
4 huomiota kyberturvallisuudesta asiakkaillemme
Kyberturvallisuudesta on jokaisen tärkeä pitää huolta ja se onkin ollut paljon esillä mediassa viime aikoina. Olemme tähän keränneet tietoja laitteistamme ja niiden turvallisuudesta.
- Blogi
Valokuitu ja seniori: näin toimintavarma netti auttaa ikäihmisiä
Mihin seniori tarvitsee vakaata nettiliittymää? Myydäänkö ikäihmisille nettikaupoilla palveluita, joita he eivät tarvitse?
Keskustelu valokuidusta on usein keskustelua myös vastuullisuudesta. Kilpailu- ja kuluttajavirasto on syystä painottanut, että hinnoittelun tulee olla selkeää eikä etenkään senioreille tule myydä palveluita, jotka eivät ole heille tarpeen.
Tämän päivän toimintavarmin ja vakain nettiyhteys toteutetaan maahan kaivetulla valokuidulla. Vastuullisesti myyty valokuitu ja laajakaistapalvelu voivat tuoda merkittävää helpotusta ikäihmisen arkeen.
Tässä blogissa nostamme viisi faktaa, joiden valossa valokuidun tarpeellisuutta seniorille voi arvioida.
- Blogi
Mökille halutaan nyt sähköt, vesi ja toimiva netti
Vapaa-ajan asunto eli tuttavallisemmin mökki on yhä useammalle toinen koti, jossa vietetään aikaa ympäri vuoden. Kun mökillä olemiseen yhdistyvät etätyöt ja taloudessa on suoratoistopalveluita käyttäviä nuoria, mobiiliyhteys ei useinkaan riitä.
Nyt mökille halutaan entistä enemmän mukavuuksia kuten nopea netti.
- Blogi
Tyytyväisyys on tärkeä lisäarvo
Finnet-liitto ry teetti Kantar Finlandilla tutkimuksen paikallisten valokuituyhtiöiden mielikuvista joulukuussa 2023. Tutkimukseen vastasi yli 2 300 kuluttajaa, joilla on kotona käytössään valokuituyhteys. Karjaan Puhelin on osa Finnet-ryhmää.
Tutkimuksesta selvisi, että Finnet-yhtiöiden valokuituasiakkaista 86 % on tyytyväisiä omaan valokuituyhtiöönsä – Karjaan Puhelimen tyytyväisyystaso on huikeat 97 %!
Valokuituyhtiön valintaan vaikuttaa eniten tarjottu hinta ja saatavuus paikalliselta toimijalta. Finnet-liiton jäsenyhtiöillä on syytä hymyillä. Peräti 82 % asiakkaista koki, että meidät on helppo tavoittaa. Lisäksi lähes kahdeksan kymmenestä vastaajasta arvioi, että olemme palveleva kumppani, joka pitää lupauksensa.
- Blogi
Taloyhtiöt voivat tarjota asukkailleen mahdollisuuden vauhdikkaampiin nettinopeuksiin
Isot teleoperaattorit purkavat parhaillaan vanhoja kupariverkkojaan, sillä ne eivät pysty välittämään tämän päivän netinkäytön vaatimaa kapasiteettia. Niiden ylläpito ei enää ole järkevää.
Vanha ulos ja uutta sisään!
Karjaan Puhelin on jo muutaman vuoden keskittynyt vain kuituverkon rakentamiseen ja ylläpitoon. Suljimme viimeisimmätkin liittymät vanhassa puhelinverkossamme vuoden 2020 lopulla. Vanhassa verkossa toimitetut ADSL-liittymät korvattiin monin kerroin nopeammilla kuituliittymillä.
Mielellämme laittaisimme täydellisen pisteen tälle tarinalle, mutta todellisuudessa vanhoja puhelinjohtoja on jäljellä taloyhtiöiden seinissä vaikka kuinka – ja ne ovat aktiivisessa käytössä.
- Blogi
Karjaan Puhelin ja ”avoin verkko” -keskustelu
Onko turvallista liittyä sellaiseen kuituverkkoon, jota ei markkinoida ns. avoimena verkkona?
Tässä blogikirjoituksessa vastaamme mediassa viime aikoina paljon esillä olleeseen "avoin verkko" -keskusteluun.
- Blogi
Kysyimme 1 000 suomalaiselta valokuidusta – näin he vastasivat
Kesällä on aikaa pysähtyä luonnon äärelle ja pohtia elämän pieniä ja suuria valintoja. Yhä useampi suomalainen pyrkii tekemään arjessaan pieniä muutoksia, jotka edistäisivät vähäpäästöistä ja kestävää elämäntapaa. Yksi helppo ja tehokas tapa on valita kotisi tai kesämökkisi internetyhteydeksi valokuitu. Se on ympäristöystävällinen ja luotettava valinta, joka auttaa pienentämään hiilijalanjälkeä.
- Blogi
Henkilökunnan juhlamatka Islantiin
Tässä blogikirjoituksessa voit lukea henkilökunnan juhlamatkasta Islantiin. Pandemian vuoksi suunnitteluprosessi oli täynnä vastoinkäymisiä, mutta huhtikuussa 2023 henkilökunta pääsi vihdoin odotetulle matkalle. Matkalle oli alun perin tarkoitus lähteä toukokuussa 2020 – samana vuonna, kun Karjaan Puhelin juhli kunnioitettavaa sataa vuotta toimialalla.
- Blogi
Energiakriisi ja kyberturvallisuustilanne
Keväällä 2020 julkaisin blogikirjoituksen Karjaan Puhelimen työstä ilmaston ja ympäristön hyväksi. COVID-19 oli silloin melko tuore juttu ja sitten seuranneesta Ukraina-kriisistä olimme vielä onnellisen tietämättömiä.
Elämme nyt kovin erilaisessa maailmassa. Monen työskentelytavat ovat muuttuneet, korona tuntuu tulleen jäädäkseen ja sota Ukrainassa on aiheuttanut muun muassa energiakriisin, josta me kaikki olemme valitettavan tietoisia. Tämän lisäksi myös yleinen turvallisuustilanne on muuttunut, etenkin erilaisten kyberuhkien koemme koskettavan myös meitä mitä suurimmissa määrin.
Epävarmoina aikoina on varmasti eduksi ajatella asioita pitkällä tähtäimellä. Karjaan Puhelin on 102-vuotisen historiansa aikana nähnyt monia kriisejä. Miltä arki nyt sitten näyttää Karjaan Puhelimella? Miten sopeudumme valitsevaan tilanteeseen, ja miten se vaikuttaa sinuun asiakkaanamme?