1. Käynnistä kuitupäätelaite ja Ubiquiti UniFi AP AC -tukiasema uudelleen vetämällä sähköpistokkeet ulos pistorasioista ja odota minuutin verran ennen kuin kytket ne uudelleen. Odota sitten, että laitteet käynnistyvät kunnolla uudelleen, tähän menee normaalisti korkeintaan 5 minuuttia. Testaa liittymää.
2. Palaako tukiaseman valo? Valon voi sulkea asetuksista, mutta jos se tavallisesti palaa ja nyt ei, niin tarkista tukiaseman ja PoE adapterin sekä PoE adapterin ja kuitupäätelaitteen väliset kytkennät. Tarkista myös, että PoE adapterin sähköjohto on kunnolla kiinni sähköpistorasiassa.
3. Jos tukiaseman valo palaa, tarkista laitteen tila valon perusteella alla olevasta taulukosta.
Valon väri | Tila |
---|---|
Valkoinen | Tehdasasetettu, odottaa konfigurointia -> Lataa ”UniFi” sovellus puhelimeesi konfiguroidaksesi UniFi:n. |
Vilkkuva valkoinen | UniFi käynnistyy. |
Vilkkuva valkoinen /sininen | Laite tekee töitä, älä irrota kaapeleita! Voi tarkoittaa, että laite päivittyy. |
Sininen | Laite on käynnistynyt ja toimii normaalisti. |
Nopeasti vilkkuva sininen | Tätä käytetään suurissa verkoissa oikean tukiaseman löytämiseen. |
Hetkittäin vilkkuva tasainen sininen | Ilmoittaa, että UniFi ei saa yhteyttä verkkoon -> tarkista kaapelointi UniFi <-> PoE adapteri <-> kuitupäätelaite välillä. |