1. Käynnistä kuitupäätelaite uudelleen vetämällä sähköpistoke ulos pistorasiasta ja odota minuutin verran ennen kuin kytket sen uudelleen. Odota sitten, että kuitupäätelaite käynnistyy kunnolla uudelleen, tähän menee normaalisti korkeintaan 5 minuuttia. Testaa liittymää.
2. Tarkista, että kuitupäätelaiteen WLAN/WiFi valo palaa. Jos ei, niin aktivoi WLAN-toiminto.
3. Tee laitteesi uudelleenkäynnistys, oli kyse sitten tietokoneessa, televisiosta, tabletista tai puhelimesta. Tietokoneen käynnistät uudelleen valitsemalla valikosta käynnistä uudestaan, tietokoneen sammuttaminen ja sitten käynnistäminen ei ole sama asia. Jos kyse on televisiosta, vedä sähköpistoke ulos pistorasiasta ja odota minuutin verran ennen kuin kytket sen uudelleen. Tabletin ja puhelimen käynnistät tavallisesti uudelleen pitämällä nappia josta suljet näytön painettuna, kunnes laite kysyy haluatko sulkea vai käynnistää sen uudelleen. Valitse uudelleenkäynnistys.
4. Tarkista seuraavat asiat:
- että yrität kytkeytyä oikeaan langattomaan verkkoon, j olet antanut oikean salasanan. Langattoman verkon käyttäjätunnus ja salasana ovat merkittynä kuitupäätelaitteeseen, huomaa, että salasana on kirjoitettava täsmälleen samoin kuin kuituterminaalin päällä.
- jos laitteesi ei löydä lainkaan langattomia verkkoja, tarkista, että WLAN/WiFi on aktivoitu.
- että olet tarpeeksi lähellä kuitupäätelaitetta, yritä minimoida etäisyys ja mahdolliset esteet kuitupäätelaitteen ja laitteesi välillä. Voit lukea lisää WLAN:sta täällä.
- kuitupäätelaitteen WLAN toimintoja voi tarvittaessa muuttaa osoitteessa http://192.168.1.1 (suosittelemme tätä tehtäväksi vain jos tiedät mitä teet)
5. Jos WLAN/Wifi toimii mutta signaali ei ole tarpeeksi hyvä toivotussa tilassa tai ei kata koko taloa, ratkaisu on laajentaa WLAN-verkko lisäantenneilla tai tukiasemilla. Markkinoilla on lukuisia eri malleja, me tarjoamme Ubiquiti UniFi AP AC -tukiasemia.