Raaseporilainen J&Co Digital on vuonna 2008 perustettu täyden palvelun suunnittelu- ja digitoimisto. Luotettavat ja nopeat tietoliikenneyhteydet ovat perusedellytys yhtiön toiminnalle. Toimitusjohtaja Monica Javanaisen ja CTO Juha Javanaisen lisäksi yhtiö työllistää 13 työntekijää.

Kuva: Daniel Kouvo

J&Co:n palvelupakettiin kuuluu:

  • Yritysinternet
  • Puhelinvaihde

Minkälaiset tietoliikennetarpeet teillä on?

Juha: Langattomat nettiyhteydet eivät ole meille vaihtoehto, ja meillä onkin käytännössä koko toimintamme ajan ollut käytössä valokuitu. Alkuperäisellä pääkonttorillamme – eli meillä kotona – se oli jo vedetty valmiiksi, mutta Billnäsissä sitä ei vielä sinne muuttaessamme ollut. Päätimme vuokranantajamme kanssa yhteisprojektina hankkia valokuidun toimistolle. Karjaan Puhelin tarjoutui rakentamaan sen sopivalla aikataululla.

Mikä vaikutti tietoliikennekumppanin valintaanne?

Monica: Karjaan Puhelin valikoitui meille kumppaniksi paikallisuutensa takia. Siellä on aina tuttu asiakaspalvelija auttamassa. Jos olisimme hankkineet vastaavan palvelun isolta toimijalta, saisimme ongelmatilanteessa kiinni vain puhelinvaihteen. Karjaan Puhelimelta tullaan vaikka paikan päälle katsomaan, että kaikki on kunnossa. Heidän tekemisestään paistaa aito välittäminen.

Oletteko olleet tyytyväisiä Karjaan Puhelimen palveluihin?

Juha: Olemme käyttäneet Karjaan Puhelimen palveluita firman alusta asti, ja olemme olleet erittäin tyytyväisiä. Tarvitsemme korkealaatuista verkkoyhteyttä – muita, tarpeeksi hyviä vaihtoehtoja meillä ei edes ollut, sillä langattomat nettivaihtoehdot ovat poissuljettuja meidän tarpeisiimme. Karjaan Puhelimen palvelut ovat myös olleet konfiguroitavissa erityistarpeitamme ajatellen. Palvelu on siis erittäin joustavaa ja räätälöitävissä.

Monica: Meillä kaikki istuvat koneella tekemässä töitä, ja jos tulee nettikatkos, työt seisovat. Meillä pitää olla luotettava kumppani, jolta saa nopeasti apua. Kerran kun tilasimme uudelle puhelimelle sim-kortin, se olikin jo paketista tullessaan viallinen. Karjaan Puhelimen palvelu oli kuitenkin täydellistä, sillä ei mennyt montaa hetkeä, kun paikan päälle tuotiin uusi sim-kortti – kotiovelle!


Monica Javanainen. Kuva: Sam Jamsen