1. Starta om fiberterminalen genom att dra ut strömadaptern från eluttaget och håll den ute i en minut. Koppla fast strömadaptern på nytt och vänta tills fiberterminalen startat upp, normalt max. fem minuter. Testa anslutningen.

2. Lyser DSL-lampan på modemet? Om den är mörk, kontrollera att telefonkabeln sitter ordentligt fast i DSL-porten i modemet och att andra ändan är korrekt kopplad till bostadens teleuttag. Prova vid behov ett annat teleuttag.

3. Är din apparat ansluten till nätterminalen med Ethernet-kabel? Kontrollera att Ethernet-kabeln sitter fast ordentligt både i nättemrinalen och apparaten, och att kabeln är hel. Prova byta ut Ethernet-kabeln/kablarna mellan nätterminalen och din apparat. Om lägenheten har ett Ethernet-internnät och din apparat är kopplad till nätterminalen via det, testa ansluta din enhet direkt till nätterminalen för att utesluta problemet skulle ligga i internnätskablaget. Prova med en annan LAN-port i nätterminalen och om möjligt med en annan dator.