Problem med e-posten, streamingtjänster eller datasäkerhetstjänster? Vi har här nedan samlat några av de vanligaste problemen och lösningarna att bekanta sig med, speciellt utanför vår arbetstid. Kanske du bland dem hittar lösningen till ditt problem.

1. Kontrollera att du är ansluten till internet.

2. Kontrollera det finns rum i din e-postlåda. Logga in i webmailen och titta nere i vänstra hörnet av sidan. Bredvid kugghjulet finns ett procenttal som beskriver hur mycket av din e-postlåda du har använt. Om summan är eller närmar sig 100 % finns de tinte rum att ta emot nya meddelanden. Ta bort gamla e-postmeddelanden, och kom ihåg att ockås tömma skräpkorgen.

3. Kontrollera att serverinställningarna är rätt.

1. Det går inte att logga in i streamingtjänsten. Har du redan ett C More / Elisa Viihde Viaplay konto? Om inte skall du skapa ett nytt konto vid registrering, andra konton du har med oss har ingen koppling till streamingtjänsten. Se våra instruktioner.

2. C More streamingtjänsten slutade fungera. C Mores streamingtjänst är aktiv så länge du har ett tidsbundet avtal på deras betalkanaler via kabel-tv-tjänsten. Streamingtjänsten slutar fungera när tidsbundenhten tar slut efter 6 eller 12 månader beroende på kampanjen du valt. Kontakta vår kundtjänst för att förnya ditt avtal, så får du tillgång till streamingtjänsten igen.

3. Jag har förnyat min C More beställning men streamingtjänsten fungerar inte. När du gör ett nytt tidsbundet avtal på C More -tjänster får du en ny kod till streamingtjänsten. Logga in i C More streamingtjänsten och gå in på omat tiedot. Där kan du lägga in koden du fått av oss, följa instruktionerna på sidan.

1. Jag kan inte beställa F-Secure i självbetjäningsportalen. Om du tidigare beställt F-Secure direkt via F-Secure själva eller någon annan part och använt samma e-post som nu, så kommer beställningen inte att godkännas efter som din e-posten då redan finns i F-Secures system. Använd en annan e-postadress för beställningen.

2. F-Secure SAFE går inte att installera. Se till att avinstallera tidigare versioner av F-Secure eller andra virusskyddsprogram från din apparat först.

Om inget av råden ovan hjälper kan du dygnet runt göra en felanmälan via formuläret nedan eller genom att ringa felanmälningsnumret. Det räcker med någondera, du behöver inte göra båda.

Vår sakkunniga personal strävar till att reparera fel så fort som möjligt, observera ändå att konsumentkunders felanmälningar hanteras under vanlig arbetstid. Större fel eller störningar hanteras naturligtvis av dejouren och vi informerar om dem i våra driftsmeddelanden.

Vi kontaktar dig inom två vardagar från din felanmälan, om du inte har svarat i telefon under den tiden så antar vi att felet har löst sig.

Anmälningar om kränkningar mot datasäkerheten meddelas till abuse@ktab.fi.

 

tel

Felanmälningsnumret är 0800 92 788.

Felanmälningsnumret ger inte tekniskt stöd, det tar endast emot anmälan.

 

 

Fyll i blanketten så utförligt som möjligt för att snabba upp behandlingen av felanmälan.

Felanmälan

* obligatoriska fält

Kontaktuppgifter

Fält markerade med * är obligatoriska.