Fiberanslutning till husbolaget

Framtidssäkra husbolagets digitala tjänster – fiberanslutningen är en enkel, snabb och kostnadseffektiv lösning till invånarnas fördel.

Via fiberanslutningen levereras de kommunikationstjänster som husbolaget beställt till alla invånare.

Bolagsbredband

Karis Telefon erbjuder Bolagsbredband som en gemensam tjänst för alla invånare i husbolaget. Vi levererar Bolagsbredband via husbolagets egna kommunikationsnät fram till alla lägenheter förutsatt att det är tekniskt möjligt.

Detta innebär att alla lägenheter får varsin internetanslutning med bashastighet och fakturan skickas till husbolaget.

Bashastigheterna som husbolaget kan välja mellan är 10/10M, 50/50M, 100/100M, 300/100M, 500/200M eller 1000/200M. Om den valda bashastigheten inte räcker till invånarens egna behov, kan hen för egen räkning beställa en tilläggshastighet till sin lägenhet.

Åtta orsaker att välja Bolagsbredband

  • 1.Ökar på boendekomforten. 

  • 2.Uppfyller basbehovet för hemmets kommunikationstjänster. 

  • 3.Långsiktig investering eftersom fibern har närmast gränslös kapacitet.

  • 4.Enkelt, snabbt och kostnadseffektivt för hela bolaget. 

  • 5.Invånaren betalar själv för tjänsten t.ex. via vederlaget eller hyran. 

  • 6.Bekväm tjänst: lätt för invånare som flyttar ut och nya som flyttar in. 

  • 7.Att beställa tilläggshastighet till den egna bostaden går med några klick. 

  • 8.Attraktivt alternativ för både bostadsköpare och hyresgäster. 

Lägenheternas fiberutrustning

Bolagsbredbandet förutsätter att varje lägenhet utrustas med fiberutrustning inkl. en wifi-sändare. Husbolaget kan skaffa fiberutrustningen antingen till engångspris eller som en tjänst med månadsfakturering.

Fördelar med fiberutrustningen som tjänst

  • Alltid fungerande utrustning
  • Tjänsten inkluderar montörsbesök ifall fiberutrustningen kräver det
  • Utrustningens programvara och datasäkerhet hålls automatiskt uppdaterad
  • Snabbare felsökning vid felsituationer


Kabel-tv som tilläggstjänst

Med den förmånliga kabel-tv-tjänsten får alla lägenheter ett tjugotal baskanaler, och fakturan för tjänsten skickas till husbolaget. 

När husbolaget har kabel-tv-anslutning kan invånarna välja att beställa tv-kort och betalkanaler som tilläggstjänster åt sig själv. 

Såklart vi vill beställa fibertjänster, hur går processen till?

  • 1.Disponenten eller styrelseordföranden begär en offert. 

  • 2.Vid behov gör Karis Telefon kostnadsfritt en teknisk utredning på plats. 

  • 3.En offert skickas till disponenten eller till styrelsens ordförande.

  • 4.Bolaget tar ett beslut på bolagsstämman. 

  • 5.Karis Telefon skickar avtalet för underskrift. 

  • 6.Invånarna får ett informationsbrev ca två veckor före installationen. 

  • 7.Karis Telefon sköter om installationen och leveransen av modem och fibertjänsterna. 



BE OM EN OFFERT


Hör av dig, så hjälper vi till! 

 019 278 415, vardagar kl. 9-16
 Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.