Enligt nedanstående tidtabell utför vi veckorna 2 - 4 uppdateringar av mjukvaran i fiberanslutna modem samt koncentratorer i bostadsbolag för att förbättra tjänsternas drift- och datasäkerhet.

Fiberbyggarbeten kräver omskarvning av en stamkabel i Backgränd. Detta förorsakar ett avbrott i våra kunders fibertjänster (Fiberbredbandet, Kabel-tv och Bredbandstelefon) och koppartjänster (ADSL-bredband och trådtelefon) på onsdag 17.1 ca kl. 08:00 – 11:00.

Vi beklagar de eventuella olägenheter detta föranleder.

ADSL-anslutningarna fungerar inte för tillfället i Grundsjö. Felet utreds.

Vi utför ändringar i kabel-tv-nätet måndagen den 25.2 och tisdagen den 26.2. Ändringsarbetet kan orsaka korta avbrott i tv-sändningen. Vi beklagar eventuella olägenheter som detta medför.

Ifall det uppkommer problem med tv-kanalerna efter ändringsarbetet, ber vi dig att göra en ny kanalsökning och/eller återhämta fabriksinställningarna. Om det inte hjälper, gör en felanmälan. 

Vi utför servicearbeten i kabel-tv nätet under onsdagen den 6.2. Arbetena utförs dagtid mellan 8-16 och de förorsakar korta avbrott i tv-sändningarna både i fiber- och gamla kabel-tv-nätet.

Ifall din TV-apparat inte fungerar normalt på kvällen, gör då en ny kanalsökning. Om detta inte hjälper återställ då TV:n/digiboxen till fabriksinställningar. Om detta inte hjälper, gör felanmälan.
Vi beklagar eventuella olägenheter.

Det förekommer störningar i internetanslutningarna som levereras via fiber. Problemet utreds som bäst och repareras så fort som möjligt.

Fiberanslutningarna fungerar normalt igen. Ifall din anslutning inte funkar, prova att starta om modemet, d.v.s. dra ut strömadaptern från eluttaget i väggen och vänta 10 sekunder innan du kopplar i den igen. Vänta sedan att modemet startar om, normalt max. fem minuter, och prova på nytt. Gör en felanmälan om det inte fungerar.

Natten mellan tisdag och onsdag 9.1 kl. 00:00-06.00 görs servicearbeten i vårt nät som förorsakar korta avbrott i alla Fiberbredbandstjänster.
Vi beklagar eventuella besvär detta kan orsaka.

Om ditt Fiberbredband inte fungerar på morgonen, starta om modemet genom att ta ut stöpseln från väggkontakten ca 10 sekunder. Koppla sedan kabeln tillbaka och vänta några minuter på att modemet startar. Om tjänsten efter detta inte fungerar normalt, gör en felanmälan.

Natten mellan tisdag och onsdag 12.12 kl. 00:00-06.00 görs större servicearbeten i vårt nät som förorsakar avbrott i alla bredbandstjänster.
Vi beklagar eventuella besvär detta kan orsaka.

Om ditt Fiberbredband eller ADSL-bredband inte fungerar på morgonen, starta om modemet genom att ta ut stöpseln från väggkontakten ca 10 sekunder. Koppla sedan kabeln tillbaka och vänta några minuter på att modemet startar. Om tjänsten efter detta inte fungerar normalt, gör en felanmälan.

Vi måste flytta en stor fiberkabel som matar flera bostadsbolags fiberanslutning i Hangö och på samma gång förbereder vi arbeten kring den nya järnvägsundergången.

Detta kommer att medföra ett avbrott i kabel-tv- och internet-tjänsterna som levereras via fiberanslutningen till följande adresser:
- Gentoftegatan 12
- Gentoftegatan 14
- Halmstadsgatan 34
- Halmstadsgatan 35
- Halmstadsgatan 37
- Halmstadsgatan 38
- Halmstadsgatan 40
- Kadermogatan 37
- Kadermogatan 39
- Narviksgatan 10
- Narviksgatan 12
- Nykärrsgatan 14-16
- Nykärrsgatan 15-17
- Nykärrsgatan 21

Serviceavbrottet sker torsdagen 29.11 mellan kl. 8 och 10 och uppskattas ta 30 - 90 minuter.

Vi beklagar eventuella olägenheter detta kan medföra.

* * *

Uppdatering 29.11 kl. 11.30:

Kabelarbeten tar tyvärr lite längre och följande bostadsbolag är ännu utan fibertjänster:
- Halmstadsgatan 37
- Halmstadsgatan 34
- Halmstadsgatan 35
- Narviksgatan 10
- Nykärrsgatan 14-16
- Nykärrsgatan 21
- Kadermogatan 37

Vi räknar med att få även dessa bolags fibertjänster i gång ca 13-tiden.

Fiberbyggarbeten kräver ett serviceavbrott på våra kablar till Fagervik och Finnpada i Ingå. Detta förorsakar ett ca 15 minuters avbrott i våra kunders fibertjänster (Fiberbredbandet, Kabel-tv och Bredbandstelefon) på tisdag 11.12 ca kl. 09:00 – 11:00.

Ifall dina tjänster inte startar eller fungerar normalt efter avbrottet, starta då om modemet. Hjälper inte detta, så gör en felanmälan.
Vi beklagar de eventuella olägenheter detta föranleder.