Vi utför modemuppdateringar under följande tidpunkter:

Modem i bostadsbolag

  • DG200AL modem, vecka 37-38 må-to kl. 9-15
  • VG50 modem, vecka 38-39 må-to kl. 9-15
  • DG301AL modem, vecka 39 må-to kl. 9-15

Modem i egnahem

  • EG300 modem, vecka 39-40 må-to kl. 9-15

Modemens inställningar sparas och avbrottets längd uppskattas till ca. 5 minuter.

Torsdagen den 22 augusti kl. 10 - 11 har MTV Oy serviceavbrott på kabel-tv-sändning av följande kanaler:
- C More First
- C More Hits
- C More Series
- C More Stars
- SF Kanalen

Avbrottet gäller kanalernas SD- och HD-versioner.

Enligt nedanstående tidtabell utför vi veckorna 2 - 4 uppdateringar av mjukvaran i fiberanslutna modem samt koncentratorer i bostadsbolag för att förbättra tjänsternas drift- och datasäkerhet.

Fiberbyggarbeten kräver omskarvning av en stamkabel i Backgränd. Detta förorsakar ett avbrott i våra kunders fibertjänster (Fiberbredbandet, Kabel-tv och Bredbandstelefon) och koppartjänster (ADSL-bredband och trådtelefon) på onsdag 17.1 ca kl. 08:00 – 11:00.

Vi beklagar de eventuella olägenheter detta föranleder.

ADSL-anslutningarna fungerar inte för tillfället i Grundsjö. Felet utreds.

Vi utför ändringar i kabel-tv-nätet måndagen den 25.2 och tisdagen den 26.2. Ändringsarbetet kan orsaka korta avbrott i tv-sändningen. Vi beklagar eventuella olägenheter som detta medför.

Ifall det uppkommer problem med tv-kanalerna efter ändringsarbetet, ber vi dig att göra en ny kanalsökning och/eller återhämta fabriksinställningarna. Om det inte hjälper, gör en felanmälan. 

Vi utför servicearbeten i kabel-tv nätet under onsdagen den 6.2. Arbetena utförs dagtid mellan 8-16 och de förorsakar korta avbrott i tv-sändningarna både i fiber- och gamla kabel-tv-nätet.

Ifall din TV-apparat inte fungerar normalt på kvällen, gör då en ny kanalsökning. Om detta inte hjälper återställ då TV:n/digiboxen till fabriksinställningar. Om detta inte hjälper, gör felanmälan.
Vi beklagar eventuella olägenheter.

Det förekommer störningar i internetanslutningarna som levereras via fiber. Problemet utreds som bäst och repareras så fort som möjligt.

Fiberanslutningarna fungerar normalt igen. Ifall din anslutning inte funkar, prova att starta om modemet, d.v.s. dra ut strömadaptern från eluttaget i väggen och vänta 10 sekunder innan du kopplar i den igen. Vänta sedan att modemet startar om, normalt max. fem minuter, och prova på nytt. Gör en felanmälan om det inte fungerar.

Natten mellan tisdag och onsdag 9.1 kl. 00:00-06.00 görs servicearbeten i vårt nät som förorsakar korta avbrott i alla Fiberbredbandstjänster.
Vi beklagar eventuella besvär detta kan orsaka.

Om ditt Fiberbredband inte fungerar på morgonen, starta om modemet genom att ta ut stöpseln från väggkontakten ca 10 sekunder. Koppla sedan kabeln tillbaka och vänta några minuter på att modemet startar. Om tjänsten efter detta inte fungerar normalt, gör en felanmälan.

Natten mellan tisdag och onsdag 12.12 kl. 00:00-06.00 görs större servicearbeten i vårt nät som förorsakar avbrott i alla bredbandstjänster.
Vi beklagar eventuella besvär detta kan orsaka.

Om ditt Fiberbredband eller ADSL-bredband inte fungerar på morgonen, starta om modemet genom att ta ut stöpseln från väggkontakten ca 10 sekunder. Koppla sedan kabeln tillbaka och vänta några minuter på att modemet startar. Om tjänsten efter detta inte fungerar normalt, gör en felanmälan.