I samband med ändringen sker det förändringar i kanalernas tekniska uppgifter och en del kanaler upphör helt och hållet. Nya kanaler börjar sändas och det blir även ändringar i kanalnumreringen.

Ifall din tv eller digibox inte automatiskt söker de nya kanalerna, måste du göra en kanalsökning och en fabriksåterställning vid behov. Kanalnumreringen på tv:n kan kontrolleras genom att trycka på fjärrkontrollens knapp GUIDE, EPG eller CH LIST.

Genom att följa anvisningarna för din tv eller digibox är det lätt att göra en kanalsökning på din apparat. Du följer med i kanalsökningens olika skeden direkt på apparatens skärm. På denna sida har vi samlat länkar och anvisningar. Skulle du ändå önska hjälp med kanalsökningen, så finns vi till hands!

Du kan beställa ett hembesök av en montör till kostnaden 25,00 €. Hembesöket faktureras i samband med följande tjänstefaktura. Om du vill kan du kontakta vår kundtjänst för att boka en tid redan nu (tfn. 019 278 480). 

Dessutom kommer vi att ha kanalsökningspunkter i båda kundbetjäningspunkterna, där du kostnadsfritt kan lämna av din apparat och hämta upp när den är klar. Även våra återförsäljare hjälper till med kanalsökningar.

Ändringsdagen är ett ypperligt datum att boka in en kaffedejt med mormor, farfar eller den där trevliga grannen, som du misstänker kan behöva lite hjälp med kanalsökningen.

Länkar till de vanligaste tv-tillverkarnas anvisningssidor:

  • LG manualer hittar du här
  • Panasonic manualer hittar du här
  • Philips manualer hittar du här
  • Samsung manualer hittar du här
  • Sony manualer hittar du här

 Traficoms allmänna anvisningar för kanalsökning