1. Starta om din tv genom att dra ut televisionens strömadapter från eluttaget och hålla den ute i en minut innan du kopplar fast den igen. Kontrollera kanalerna.
2. Starta om fiberterminalen genom att dra ut strömadaptern från eluttaget och håll den ute i en minut. Koppla fast strömadaptern på nytt och vänta tills fiberterminalen startat upp, normalt max. fem minuter. Kontrollera kanalerna.
3. Kontrollera antennkabeln sitter ordentligt fast i tv:n och antennuttaget i väggen eller fiberterminalens RF-utgång.
4. Prova med en ny antennkabel. Även om antennkabeln ser hel ut kan den vara skadad eller sliten och orsaka problem med signalen och pixling.
5. Gör ny kanalsökning och återställ vid behov televisionens fabriksinställningar. Fabriksåterställning kan behöva göras 2-3 gånger.
6. Om tv:n är kopplad direkt till fiberterminalens RF-uttag kan signalen vara för stark. Vi rekommenderar att signalen från fiberterminalen fördelas till flera (1:4) vägguttag eller att den 10db dämpare används. Kontakta vid behov kundtjänsten för en dämpare.