Manner, som är verksam i Hangö, har rötter som sträcker sig över 130 år tillbaka inom maskinindustrin. Idag är bolaget dock den ledande tillverkaren av länkhjul i Norden och en del av amerikanska Colson Group. Manners sortiment omfattar nästan 2 000 hjul till olika ändamål såsom sjukhus- och rehabiliteringsutrustning samt storköksutrustning och utrustning för utmanande industriella förhållanden.
I Manners servicepaket ingår:
Hurdana datakommunikationsbehov har Manner, Anders Söderlund, utvecklingschef för ICT och processer?
Det kommer in två fiberkablar från Karis Telefon till vår anläggning. Vi använder Karis Telefons företagsinternet och telefonanslutningar, och alla våra telefonabonnemang samt -enheter kommer från Karis Telefon.
Vilka saker inverkade på valet av datakommunikationspartner?
För mig har personliga kontakter alltid varit viktiga. Idag är det svårt att hitta leverantörer, särskilt om de är lite större, med vilka man kan kommunicera direkt utan e-post eller ticketnummer – vi har samarbetat länge med Karis Telefon, och jag vet exakt vem jag ska kontakta om det uppstår problem. Dessutom är Karis Telefon en lokal och säker aktör som äger fibernätverket inom sitt verksamhetsområde. Med en lång historia är den en stabil och pålitlig partner. Med Karis Telefon behöver man inte hela tiden oroa sig för att kontaktpersonen byts ut eller att man måste byta serviceleverantör helt och hållet.
Har ni varit nöjda med Karis Telefons service?
Jag har bara gott att säga om Karis Telefon! Jag upplever att de verkligen bryr sig om oss, även om vi helt klart inte är bland deras största kunder. Ändå är vi viktiga för dem. Vi har varit jättenöjda med servicen! För oss funkar samarbetet. Med åren har jag faktiskt blivit vän med några av våra kontaktpersoner – så fint har allt gått!