Kundtjänst 019 278 480 |
|
Dalgatan 7, 10300 Karis (2:a våningen, ingång vid Centralgatan via trappor eller ramp) |
|
Telefon vardagar 9–16 (må 9–17) |
Avvikande öppettider under julsässongen 2024-25
- 6 december (Självständighetsdag): Stängt
- 23 december: Öppet 10:00-16:00 (per telefon 9:00-16:00)
- 24 december (Julafton): Stängt
- 25 december (Juldagen): Stängt
- 26 december (Annandag jul): Stängt
- 31 decemeber (Nyårsafton): Öppet 10:00-14:00 (per telefon 9:00-14:00)
- 1 januari (Nyårsdagen): Stängt
- 6 januari (Trettondagen): Stängt
Växel
019 278 41 | |
Kabelvisning
Alltid då du planerar markarbeten bör du ta reda på befintliga kablar i markområdet; inled inte arbetet före du har rett ut ev. kabling i terrängen eller om du känner dig osäker. Karis Telefons kabelvisningar beställs från kaivulupa.fi-tjänsten.
www.kaivulupa.fi (24 h/dygn) eller per telefon 0800 133 544 (må-fre 7-17)
Följ instruktionerna på Kaivulupa-tjänsten. Kabelvisningar ges i första hand i form av digital karta, terrängvisningar ges kostnadsfritt om grävarbeten utförs vid kritisk kabling. Om den digitala kartan inte räcker eller du känner dig osäker går det att beställa terrängvisning enligt prislistan nedan.
- Terrängvisning 65 €/st
- Snabbmarkering 150 €/st
Priserna exkl. moms
Observera att det är fastighetsägarens ansvar att veta hur huskabeln är dragen på tomten, detta har vi inte exakta uppgifter om.
Kabelskador
Vid kabelskador, avbryt arbetet och tag genast kontakt med Karis Telefons kundtjänst 019 278 480.
Reparation av skadad fiberkabling är kostsam, den som förorsakat skadan är skyldig att stå för de förverkligade kostnader som uppstår vid reparation av skada.
Storleken på reparationskostnaderna varierar beroende på skadans omfattning och inverkan på fibertjänsterna.
Kontaktformulär
Utanför våra öppettider kan du kontakta oss med detta formulär.