Karis Telefon berättar alltid om tävlingar, utlottningar och enkäter på sin hemsida och Facebook-sida. Tävlingen du fått per e-post eller hittat på nätet är en bluff ifall den inte nämns på våra officiella sidor!
Ute på nätet rör det sig för tillfället likadana blufftävlingar som på bilden, genom vilka mottagaren försöker fås att svara på en enkät i vårt namn.
Om du misstänker sanningsenligheten för tävlingen el. dyl. lönar det sig att låta bli att delta i den, eller att åtminstone först kontrollera från våra sidor eller kundtjänst om det verkligen är vi som ordnar den. Karis Telefons namn används tyvärr fel i sådana här sammanhang, p.g.a. att bluffarna baserat på nätanvändarens IP-adress kan dra slutsatsen om vilken operatör användaren är kund hos.
Just nu lönar det sig att följa pålitliga nyheter och hållas uppdaterad om coronatillståndet världen runt. Till vår glädje kan vi visa BBC World News -kanalen fritt för alla våra kabel-tv-kunder under påsken.
BBC World News är en ledande, global nyhetskanal som bundit sig till att leverera opartisk och djupgående analys av internationella nyheter och inkluderar bl.a. sport, väder, ekonomi, dokumentärer och andra aktuella frågor.
Kanalplats: 347. Gör en kanalsökning om kanalen inte kommer fram automatiskt.
Kundbetjäningen är stängd på långfredagen 10.4 och annandag påsk 13.4.
Från och med tisdagen den 14.4 fortsätter vi att betjäna per telefon och via våra elektroniska kanaler. Du kan ringa oss, så kommer vi vid behov överens om ett besök vid kundbetjäningspunkten.
Vi önskar alla en glad påsk!
Nya C More Urheilusuora bjuder dagligen på en halvtimme långa diskussioner om idrottsvärldens hetaste samtalsämnen samt minnen och berättelser om upplivande stunder.
Karis Telefon fyller 100 år i höst och bjuder härmed in dig för att fira i Karis idrottshall den 23–24 oktober. Trots den nuvarande situationen vill vi blicka framåt och vad är då inte bättre än att ordna en ordentlig fest i bästa vi-anda!
Det slutgiltiga programmet för Hey100 Weekend publiceras i början av hösten på jubileumsfestens sida. Reservera detta veckoslut i din kalender redan nu. Här hittar du evenemanget på Facebook.
Vi söker en sommararbetare till vårt tekniska team. Till dina huvudsakliga arbetsuppgifter hör att hjälpa till på tekniska sidan med ICT-installationer, felsökning och underhåll.
Arbetet riktas främst till dig som studerar IT och har ett brinnande intresse för ny teknologi. Tidigare erfarenhet inom branschen krävs inte, men för att klara av uppgiften bör du ha god datorvana, körkort och vi hoppas dessutom att du behärskar svenska och finska väl i både tal och skrift. Vi värdesätter förmåga att samarbeta i ett team samt att du är positiv, aktiv och gillar att lära dig nya saker.
Anställningen gäller heldagsarbete under sommarperioden 2020 och du jobbar utifrån vårt kontor i Karis.
Lämna in din ansökan inklusive tidsperioden du önskar jobba till
Karis Telefon är ledande leverantör av fiberbaserade dataöverföringstjänster i Västnyland. Vårt arbete har placerat regionen bland de främsta vad gäller fibertillgänglighet i Finland. Företaget som ägs av sina abonnenter har i höst verkat i 100 år, sysselsätter ca 25 experter och står på en stabil ekonomisk grund.
Dags att damma av de gamla fotoalbumen! Har du bilder som på något sätt anknyter till Karis Telefon? Kanske ett släktporträtt vid en telefonstolpe 1927, en bild på dig vid en lokal telefonkiosk 1982, eller en bild på familjens första tv, dator eller modem? Kanske din släkting jobbat som telefonist eller montör?
Nu under våren efterlyser vi bilder för vår 100-års historik. Du kan ta en bild eller skanna in ett fotografi och skicka det till oss som privatmeddelande på Facebook eller per mejl till
Avslöja skatterna som gömmer sig i din bokhylla!
Som vi meddelade i början av året, har våra pappersfakturor och förhandsanmälningar av direktbetalningar blivit avgiftsbelagda. Från och med 1.3.2020 är avgiften 1,90 €/st. Engångsavgifter (så som fiberanslutningens anslutningsavgift) skickas även i fortsättningen utan pappersfaktureringstillägg.
Hemmet och distansarbete, distansstudier, distansuppdrag, hålla kontakten på distans... detta är nu på tapeten. För alla dessa har teknologin som tur öppnat en massa möjligheter. Distansarbete är ofta ett effektivt och framgångsrikt sätt att arbeta på, som även kan bidra till smidigt kombinerande av familje- och arbetsliv.
Distansarbete har blivit allt vanligare redan innan det exceptionella läget med coronaviruset, och nu distansarbetar alla som bara har en möjlighet till det. I början av det förra årtiondet jobbade var femte finländsk löntagare ibland eller delvis på distans, förra året var det redan var tredje.
Cisco berättade i början av mars att det i Finland på en vecka hållits 20 000 distansmöten fler än normalt. Cisco förutspådde även att det under mars endast med deras teknik skulle hållas 100 000 distansmöten fler än normalt - till på detta räknas ännu distansmöten som förverkligas med hjälp av andra företags (t.ex. Googles och Microsofts) tekniker.
Vi samlade ihop de tio bästa tipsen inför effektivt distansarbete och -studier!
På grund av coronaviruset har de flesta betydande sportligorna blivit pausade. Detta påverkar C More Total- och Sport- samt Viasat Kulta-, Urheilu-, Jalkapallo-, Jääkiekko- och Golf- kanalpaketens innehåll.
Från och med måndag 16.3 fokuserar vi på att betjäna våra kunder per telefon och via våra elektroniska kanaler samt begränsar hembesök.
Vi håller kundbetjäningspunkternas dörrar stängda tillsvidare och betjänar personligen endast vid oundvikliga tillfällen. Ring oss alltså först, så kommer vi vid behov överens om ett besök vid kundbetjäningspunkten. Även våra företagsförsäljare sköter kundkontakterna per telefon samt elektroniska kanaler, och kundtillfällen vi planerat för våren är inhiberade.
Montörerna fortsätter installera fiberanslutningar enligt överenskomna tidtabeller, men kom ihåg att hålla dig på tillräckligt avstånd från montören som kommer hem till dig. Övriga hembesök görs om det är fråga om en felsituation där besöket inte går att skjuta framåt. Vi vill påpeka att speciellt äldre personer noggrannt bör överväga om hembesöket verkligen är nödvändigt. Kom ihåg att ringa kundtjänsten och annullera ett redan bokat hembesök ifall du blir sjuk eller bara annars känner dig osäker. Montören kontaktar dig senare på nytt för att komma överens om en ny tid.
Med dessa förberedande åtgärder strävar vi efter att säkra kundernas förbindelser samt tjänsternas underhåll och funktionalitet även vid eskalering av virussituationen. Vi vill även förhindra spridningen av coronaviruset vidare. Flera av våra kunder har nu redan övergått till att huvudsakligen jobba på distans och vi förväntar oss att mängden ännu ökar, så fördelen med ett pålitligt och fungerande fibernät är nu ännu mera uppenbar.
Här hittar du våra kontaktuppgifter